Sinnesmarknadsföring av Bertil Hultén - LitteraturMagazinet

Butiken är stängd tills vidare

 Glansholms Bokhandel & Antikvariat 
Sinnesmarknadsföring - Inbunden
Beställningsvara, 459 kr
 Information från förlaget 

Sinnesmarknadsföring

Av Bertil Hultén, Marcus van Dijk, Niklas Broweus

Bok-
presentation:
Sinnesmarknadsföring
Författar-
presentation:
Bertil Hultén
Inbunden
Beställningsvara, 459 kr

Utgåvor

Inbunden
Förlag: Liber
Lagerstatus: Definitivt slut
Utgivningsdatum: 20080527
9789147087105

Inbunden
Förlag: Liber
Lagerstatus: Beställningsvara

I den här prisbelönta boken – nu i sin andra reviderade upplaga – visas hur de mänskliga sinnena kan bilda utgångspunkt för ett företags marknadsföring. Det handlar om hur företag via emotionella inslag – genom att synas, låta, dofta, kännas eller smaka – kan bemöta kunderna på ett mer intimt och personligt sätt än vad traditionell marknadsföring lyckats med.

I den här prisbelönta boken – nu i sin andra reviderade upplaga – visas hur de mänskliga sinnena kan bilda utgångspunkt för ett företags marknadsföring. Det handlar om hur företag via emotionella inslag – genom att synas, låta, dofta, kännas eller smaka – kan bemöta kunderna på ett mer intimt och personligt sätt än vad traditionell marknadsföring lyckats med.

Läs mer
I boken föreslås en begreppsapparat och beskrivs vad sinnesmarknadsföring är på ett såväl praktiskt som teoretiskt plan. Den bygger på aktuell forskning och verkliga exempel från både svenska och utländska företag. I denna andra reviderade upplaga har flera avsnitt och exempel tillkommit eller skrivits om i ljuset av områdets utveckling. En nyskapande bok för både utbildning och praktik!
Den första upplagan av ”Sinnesmarknadsföring” erhöll år 2008 Sveriges Marknadsförbunds utmärkelse Årets Marknadsföringsbok. I maj 2009 publicerades boken på engelska, med titeln ”Sensory Marketing” (Palgrave Macmillan).
Sagt om boken
”De mänskliga sinnena deltar i kundernas upplevelser av varor och tjänster. Likväl har dessa inte inkluderats i marknadsföringsmodeller och litteraturen på området är obetydlig. Därför fyller den här boken ett stort tomrum. Den går på djupet när det gäller att förstå sinnesupplevelser och föreslår en begreppsmodell för en sinnesmarknadsföring med adress till både praktiker, forskare och studenter.”
Christian Grönroos, professor i tjänste- och relationsmarknadsföring, Svenska Handelshögskolan i Helsingfors
”För att öka försäljningen är det viktigt att kunna erbjuda prisvärda produkter till kunderna. Men, som författarna visar i denna mycket läsvärda bok, framgångsrik marknadsföring handlar om så mycket mer i dagens samhällskultur. Jag kan starkt rekommendera boken till praktiker, studenter och forskare.”
Fredrik Bergström, ekon. dr., affärsområdeschef WSP Sverige, Analys & Strategi

Om författarna
Bertil Hultén är docent i marknadsföring vid Ekonomihögskolan, Linnéuniversitetet i Kalmar/Växjö (www.lnu.se/ekonomihogskolan), och associerad forskare vid Handelns Utredningsinstitut (HUI). Hans forskning är inriktad på betydelsen av multi-sensoriska varumärkesupplevelser i marknadsföringen. Bertil publicerar artiklar i olika vetenskapliga tidskrifter och är en efterfrågad föreläsare.
Niklas Broweus är civ.ek. från Linnéuniversitetet i Kalmar, Handelshögskolan i Göteborg och Cracow University of Economics, Polen. Han är konsult och föreläsare inom sinnesmarknadsföring och driver bloggen Sinnesmarknadsföring.se.
Marcus van Dijk är civ.ek. från Linnéuniversitetet i Kalmar och Otterbein University, USA. Han föreläser om sinnesmarknadsföring och är Sense Director på strategibyrån Sense Agency, som analyserar miljöer och utvecklar sinnesstrategier för alla fem sinnen, www.senseagency.se.

Utgivningsdatum: 20110922
9789147096510

Bok: 117033

Anmäl textfel

Utgivning

Sinnesmarknadsföring

av Bertil Hultén
I den här prisbelönta boken – nu i sin andra reviderade upplaga –...

Sök bok/författare/artikel


Om LitteraturMagazinet

LitteraturMagazinet – Sveriges största litterära magasin är en redaktionell nättidskrift som hade premiär i januari 2012. Vi bevakar litteratur med författarintervjuer, recensioner, krönikor och debatt. Följ oss på Facebook, Twitter och prenumerera på vårt nyhetsbrev!
Läs mer om LitteraturMagazinet

Aktuella recensioner

Lättläst och lugnande om AI

Recension: Maskiner som tänker av Inga Strümke

Storartat om kärlek som varar

Recension: Sniglar och snö av Agneta Pleijel

Varför måste Dagerman dö?

Recension: Himlen nära. Stig Dagerman och Anita Björk : En bok om konstnärskap, livskamp och kärlek av Lo Dagerman

Tredje boken om Betty gör mig besviken

Recension: Käraste vänner av Katarina Widholm

Pricksäker satir över kulturlivet

Recension: Vi är inte här för att ha roligt av Nina Lykke

Trovärdigt om vikingarnas handelsresor

Recension: Miklagård av Agneta Arnesson Westerdahl

Om motstånd i Hitlers Tyskland

Recension: Mildred : den sanna berättelsen om kvinnan i hjärtat av den tyska motståndsrörelsen av Rebecca Donner

En bok fylld av drömmar, minnen och längtan

Recension: Och väggarna förvandlades till världen runtomkring av Johanna Ekström

På andra sidan Urvattnet

Recension: Spiritus av Linda Åkerström

En titel som lovar för mycket

Recension: Himmlers Sverige: Visioner och verklighet av Lennart Westberg
Glansholms Bokhandel & Antikvariat
Kundtjänst, vardagar 9-16: 070-692 50 50
LitteraturMagazinet
Redaktör: Sandra Sandström
Ansvarig utgivare: Linus Glansholm
Teknik: Framkant Media AB
Annonsera:  Framkant Media AB