Sinnesmarknadsföring av Bertil Hultén - LitteraturMagazinet

 Glansholms Bokhandel & Antikvariat 
Sinnesmarknadsföring - Inbunden
Beställningsvara, 459 kr
 Information från förlaget 

Sinnesmarknadsföring

Av Bertil Hultén, Marcus van Dijk, Niklas Broweus

Bok-
presentation:
Sinnesmarknadsföring
Författar-
presentation:
Bertil Hultén
Inbunden
Beställningsvara, 459 kr

Utgåvor

Inbunden
Förlag: Liber
Lagerstatus: Definitivt slut
Utgivningsdatum: 20080527
9789147087105

Inbunden
Förlag: Liber
Lagerstatus: Beställningsvara

I den här prisbelönta boken – nu i sin andra reviderade upplaga – visas hur de mänskliga sinnena kan bilda utgångspunkt för ett företags marknadsföring. Det handlar om hur företag via emotionella inslag – genom att synas, låta, dofta, kännas eller smaka – kan bemöta kunderna på ett mer intimt och personligt sätt än vad traditionell marknadsföring lyckats med.

I den här prisbelönta boken – nu i sin andra reviderade upplaga – visas hur de mänskliga sinnena kan bilda utgångspunkt för ett företags marknadsföring. Det handlar om hur företag via emotionella inslag – genom att synas, låta, dofta, kännas eller smaka – kan bemöta kunderna på ett mer intimt och personligt sätt än vad traditionell marknadsföring lyckats med.

Läs mer
I boken föreslås en begreppsapparat och beskrivs vad sinnesmarknadsföring är på ett såväl praktiskt som teoretiskt plan. Den bygger på aktuell forskning och verkliga exempel från både svenska och utländska företag. I denna andra reviderade upplaga har flera avsnitt och exempel tillkommit eller skrivits om i ljuset av områdets utveckling. En nyskapande bok för både utbildning och praktik!
Den första upplagan av ”Sinnesmarknadsföring” erhöll år 2008 Sveriges Marknadsförbunds utmärkelse Årets Marknadsföringsbok. I maj 2009 publicerades boken på engelska, med titeln ”Sensory Marketing” (Palgrave Macmillan).
Sagt om boken
”De mänskliga sinnena deltar i kundernas upplevelser av varor och tjänster. Likväl har dessa inte inkluderats i marknadsföringsmodeller och litteraturen på området är obetydlig. Därför fyller den här boken ett stort tomrum. Den går på djupet när det gäller att förstå sinnesupplevelser och föreslår en begreppsmodell för en sinnesmarknadsföring med adress till både praktiker, forskare och studenter.”
Christian Grönroos, professor i tjänste- och relationsmarknadsföring, Svenska Handelshögskolan i Helsingfors
”För att öka försäljningen är det viktigt att kunna erbjuda prisvärda produkter till kunderna. Men, som författarna visar i denna mycket läsvärda bok, framgångsrik marknadsföring handlar om så mycket mer i dagens samhällskultur. Jag kan starkt rekommendera boken till praktiker, studenter och forskare.”
Fredrik Bergström, ekon. dr., affärsområdeschef WSP Sverige, Analys & Strategi

Om författarna
Bertil Hultén är docent i marknadsföring vid Ekonomihögskolan, Linnéuniversitetet i Kalmar/Växjö (www.lnu.se/ekonomihogskolan), och associerad forskare vid Handelns Utredningsinstitut (HUI). Hans forskning är inriktad på betydelsen av multi-sensoriska varumärkesupplevelser i marknadsföringen. Bertil publicerar artiklar i olika vetenskapliga tidskrifter och är en efterfrågad föreläsare.
Niklas Broweus är civ.ek. från Linnéuniversitetet i Kalmar, Handelshögskolan i Göteborg och Cracow University of Economics, Polen. Han är konsult och föreläsare inom sinnesmarknadsföring och driver bloggen Sinnesmarknadsföring.se.
Marcus van Dijk är civ.ek. från Linnéuniversitetet i Kalmar och Otterbein University, USA. Han föreläser om sinnesmarknadsföring och är Sense Director på strategibyrån Sense Agency, som analyserar miljöer och utvecklar sinnesstrategier för alla fem sinnen, www.senseagency.se.

Utgivningsdatum: 20110922
9789147096510

Bok: 117033

Anmäl textfel

Utgivning

Sinnesmarknadsföring

av Bertil Hultén
I den här prisbelönta boken – nu i sin andra reviderade upplaga –...

Sök bok/författare/artikel


Om LitteraturMagazinet

LitteraturMagazinet – Sveriges största litterära magasin är en redaktionell nättidskrift som hade premiär i januari 2012. Vi bevakar litteratur med författarintervjuer, recensioner, krönikor och debatt. Följ oss på Facebook, Twitter och prenumerera på vårt nyhetsbrev!
Läs mer om LitteraturMagazinet

Aktuella recensioner

Om ett yrkesval att kämpa för

Recension: En egen lön av Maria Gustavsdotter

En modern tonårsbok för alla

Recension: Värsta bästa tonåren av Maria Dufva

Fullt upp på detektivbyrån

Recension: Det spökar på Smögen av Anna Ihrén

Karma och Jonar på nytt äventyr

Recension: Ond magi av Zelda Falköga

Med intellektuell spänst om ålderdomen

Recension: I november : om åldrandet av Sven-Eric Liedman

Det spökar i Lilla Vargudden

Recension: Spökmysteriet av Sören Olsson

Jakob och Hedvig löser ett brott

Recension: Skymning av Walter Falk

Elitism på magiskt lärosäte

Recension: Atlas : De utvalda av Olivie Blake

Om utanförskap och hästar

Recension: En vän för livet av Sofie Sarenbrant

Tätt inpå Victoria Benedictsson

Recension: Mitt stora vackra hat av Elisabeth Åsbrink
Glansholms Bokhandel & Antikvariat
Kundtjänst, vardagar 9-16: 070-692 50 50
LitteraturMagazinet
Redaktör: Sandra Sandström
Ansvarig utgivare: Linus Glansholm
Teknik: Framkant Media AB
Annonsera:  Framkant Media AB