Kaffe med rån / Lättläst - Häftad
Finns i lager,
163 kr
|
Kaffe med rån / Lättläst
Av Catharina Ingelman-Sundberg
|
Bok- presentation: |
Kaffe med rån / Lättläst |
|
Författar- presentation: |
Catharina Ingelman-Sundberg |
|
Häftad
Finns i lager,
163 kr
|
|
På servicehuset Diamanten är det långtråkigt och livet ganska hemskt. Dålig mat, trist bemötande, för lite motion och ständiga besparingar. De boende har det värre än fångarna på ett fängelse. Pensionären Märtha får en lysande idé. Kan de inte bo på ett fängelse istället? Men för att hamna där måste man begå brott. Med sina vänner rymmer Märtha från servicehuset och tillsammans bildar de Pensionärsligan. Gänget tar in på lyxhotell för att planera det perfekta brottet. De ska stjäla tavlor värda miljoner, för vem misstänker gamla damer med rollatorer? Bytet ska de skänka till fattiga och gamla och sedan själva ordna sig ett bättre boende i fängelset.
Catharina Ingelman-Sundbergs roliga och spännande bok Kaffe med rån har snabbt blivit populär. Den har jämförts med Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann och redan sålts till 15 länder. Mats Wänblad har återberättat den till lättläst.
- Det här är en bok som ligger i tiden. Människor vill läsa om äldre som gör uppror, som hjältar. Jag vill nå ut till en stor publik och vet att även 20-åriga killar gillar boken, säger Catharina Ingelman-Sundberg som är jätteglad över att hennes bok nu ges ut på lättläst svenska.
Utgåvor
På servicehuset Diamanten är livet ganska hemskt. Dålig mat, för lite motion och ständiga besparingar. De boende har det värre än fångarna på ett fängelse. Pensionären Märtha får en lysande idé. Kan de inte bo på ett fängelse istället? Men för att hamna där måste man begå brott. Med sina vänner rymmer Märtha från servicehuset och tillsammans bildar de Pensionärsligan. De ska stjäla tavlor värda miljoner, för vem misstänker gamla damer med rollatorer? Bytet ska de skänka till fattiga och gamla och sedan själva ordna sig ett bättre boende i fängelset.
Catharina Ingelman-Sundbergs roliga och spännande bok Kaffe med rån har snabbt blivit populär. Mats Wänblad har återberättat den till lättläst.
Bok: 220313
Anmäl textfel