Söker du efter "Glasfåglarna / Lättläst" av Elsie Johansson? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.
Glasfåglarna / Lättläst
Av Elsie Johansson
|
Bok- presentation: |
Glasfåglarna / Lättläst |
|
Författar- presentation: |
Elsie Johansson |
|
|
| Originaltitel: | Glasfåglarna |
TåPelles Nancy. Det är så de kallar henne i byn. TåPelle, det är Nancys pappa. Egentligen heter han Viktor Pettersson. Men efter att ha råkat hugga av sig stortån i skogen får han heta TåPelle, kort och gott.
Det bästa Nancy vet är att få brev från sin syster Dora som bor i Stockholm. Vackra, snälla Dora! En dag kommer Dora på besök. Men hon har en man med sig, Charlie. Nancy tycker inte om honom, hon känner på sig att allt inte står rätt till. Och vad är det Dora gömmer i sin resväska under trappen? Snart upptäcker hon den fruktansvärda hemligheten...
Utgåvor
Nancy växer upp som yngst bland fem syskon i ett arbetarhem på 30-talet. Hon ser mammans kamp och pappans sorg och hon anar skuggorna i sin älskade storasysters liv. Det här är den första delen i berättelsen om TåPelles familj där den 13-åriga Nancy står i fokus.
Glasfåglarna från 1986 blev Elsie johanssons genombrott som författare. Agneta Klingspor har återberättat boken till lättläst.
Bok: 130415
Anmäl textfel

