Söker du efter "Varumärkesarkitektur - strategi; teori och kritik" av Henrik Uggla? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.
Varumärkesarkitektur - strategi; teori och kritik
Av Henrik Uggla
Bok- presentation: |
Varumärkesarkitektur - strategi; teori och kritik |
Författar- presentation: |
Henrik Uggla |
![]() |
Framtidens varumärkesstrateger måste utvecklas till varumärkesarkitekter. De måste kunna förstå vilken roll ett enskilt varumärke spelar i ett större system.
Läs mer
I boken diskuteras fenomenet varumärkesarkitektur utifrån ett helhetsperspektiv, trender och krafter kopplade till detta fenomen. Boken tar också upp de viktigaste teorierna kring varumärkesarkitektur till granskning och diskuterar semiotikens roll som en dörröppnare för den som vill försöka förstå varumärkenas roll i ett större system av kommunikation.
Om författarna
Henrik Uggla är Ph.D. i Strategic Brand Management. Han forskar kring varumärkesallianser och framtidstrender inom brand management vid INDEK, KTH, i Stockholm.
Utgåvor
Framtidens varumärkesstrateger måste utvecklas till varumärkesarkitekter. De måste kunna förstå vilken roll ett enskilt varumärke spelar i ett större system.
Bok: 116008
Anmäl textfel