Glansholms Bokhandel & Antikvariat 

Söker du efter "Varumärkesarkitektur - strategi; teori och kritik" av Henrik Uggla? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.

 Information från förlaget 

Varumärkesarkitektur - strategi; teori och kritik

Av Henrik Uggla

Bok-
presentation:
Varumärkesarkitektur - strategi; teori och kritik
Författar-
presentation:
Henrik Uggla

Framtidens varumärkesstrateger måste utvecklas till varumärkesarkitekter. De måste kunna förstå vilken roll ett enskilt varumärke spelar i ett större system.

Läs mer
I boken diskuteras fenomenet varumärkesarkitektur utifrån ett helhetsperspektiv, trender och krafter kopplade till detta fenomen. Boken tar också upp de viktigaste teorierna kring varumärkesarkitektur till granskning och diskuterar semiotikens roll som en dörröppnare för den som vill försöka förstå varumärkenas roll i ett större system av kommunikation.

Om författarna
Henrik Uggla är Ph.D. i Strategic Brand Management. Han forskar kring varumärkesallianser och framtidstrender inom brand management vid INDEK, KTH, i Stockholm.

Utgåvor

Häftad
Förlag: Liber
Lagerstatus: Definitivt slut

Framtidens varumärkesstrateger måste utvecklas till varumärkesarkitekter. De måste kunna förstå vilken roll ett enskilt varumärke spelar i ett större system.

Utgivningsdatum: 20011205
9789147063789

Bok: 116008

Anmäl textfel

Utgivning

Portföljstrategier : varumärket som lagspelare

av Henrik Uggla
Det handlar inte längre om att ensidigt bygga starka varumärken, ...

Varumärkesstrategi i verkligheten

av Henrik Uggla
Framgångsrika artister, skådespelare, fotbollsspelare och konstnä...
Häftad, Finns i lager, 403 kr

Varumärkessamarbeten

av Henrik Uggla
Synen på varumärkessamarbeten har förändrats. Det som för tio år ...

Varumärkesstrategi för säljare

av Henrik Uggla
Varumärkesstrategi för säljare kopplar samman försäljning med var...

Positionering - Teori, trend & strategi

av Henrik Uggla
Varför positionerar sig Tefal tillsammans med Jamie Oliver och va...

Affärsutveckling genom varumärket - Brand Extension

av Henrik Uggla
Allt fler företag bygger sin affärsutveckling kring redan etabler...

Varumärkesarkitektur - strategi; teori och kritik

av Henrik Uggla
Framtidens varumärkesstrateger måste utvecklas till varumärkesark...

Organisation av varumärken - för kapitalisering och affärsutveckling

av Henrik Uggla
Nästan all litteratur kring varumärken bygger på att starka varum...

Marknadsföring i verkligheten

av Henrik Uggla
Ambitionen med Marknadsföring i verkligheten är att erbjuda någon...

Sök bok/författare/artikel


Om LitteraturMagazinet

LitteraturMagazinet – Sveriges största litterära magasin är en redaktionell nättidskrift som hade premiär i januari 2012. Vi bevakar litteratur med författarintervjuer, recensioner, krönikor och debatt. Följ oss på Facebook, Twitter och prenumerera på vårt nyhetsbrev!
Läs mer om LitteraturMagazinet

Aktuella recensioner

En mörk anklagelseskrift

Recension: En annan Doktor Glas av Malin Lindroth

Inte den bladvändare jag väntat mig

Recension: Rädslans labyrint av Anna Jansson

En episk släktsaga

Recension: Sveasagorna av Linus de Faire

En i bästa mening realistisk roman

Recension: Pizzeria Roma av Elin Persson

Nu framträder de ömmaste orden

Recension: Förbindelsen : Marie-Antoinette och Axel von Fersen av Kristina Ekero Eriksson

Ett viktigt vittnesmål

Recension: Bortgift mot min vilja av Hanna Saadi

Spännande som en thriller

Recension: Sanning, lögn och konsekvens av Maria Adolfsson

Bläddervänligt om världens hästraser

Recension: Fakta om hästar och ponnyer : Lär dig allt om världens hästraser av Kritika Gupta

Zelenskyj och den ryska propagandan

Recension: Spelaren : Volodymyr Zelenskyj och kriget i Ukraina av Simon Shuster

Kan vi lära av historien?

Recension: En tid för krig : Europas väg mot storkonflikt 1939 och 2022 av Wilhelm Agrell
Glansholms Bokhandel & Antikvariat
Kundtjänst, vardagar 9-16: 070-692 50 50
LitteraturMagazinet
Redaktör: Sandra Sandström
Ansvarig utgivare: Linus Glansholm
Teknik: Framkant Media AB
Annonsera:  Framkant Media AB
Webbplatsen ligger i Framkantoch drivs av SpaceLoops CMS v.0.4.2