Glansholms Bokhandel & Antikvariat 
Så marknadsför du dig och ditt företag alldeles gratis - Board book
Finns i lager, 127 kr
 Information från förlaget 

Så marknadsför du dig och ditt företag alldeles gratis

Av Holger Wästlund

Bok-
presentation:
Så marknadsför du dig och ditt företag alldeles gratis
Författar-
presentation:
Holger Wästlund
Board book
Finns i lager, 127 kr

Boken handlar om hur du kan använda dig av effektiv och gratis marknadsföring för att starta företag eller utveckla ditt befintliga företag. Det finns ca 1 miljon företag i Sverige. 97 % av dessa är små, dvs. de har färre än 10 anställda. För alla dessa hänger marknadsföringen av ägaren/ledaren intimt ihop med marknadsföringen av företaget.  Därför handlar de råd och tips som finns i boken lika mycket om att marknadsföra sig själv.

Alla marknadsföringsmetoder som presenteras i boken kan du genomföra gratis och bakgrunden till boken är följande:

Jag har under mitt yrkesliv jobbat som enmanskonsult och jag har varit VD för flera företag i olika storleksklasser – det största med ca 2500 anställda. Jag har dessutom som management-konsult och outplacementkonsult hjälpt många att komma igång med egna företag eller utveckla de företag de redan har.

Jag har i dessa olika roller själv använt mig av och även sett hur andra prövat alla möjliga marknadsföringsåtgärder. En del har misslyckats, andra har varit succéer och åter andra har jag sett hur man genom att pröva sig fram efter många misstag fått de ursprungliga idéerna att fungera genom ”trial and error”. Jag hoppas att du slipper gå igenom alla de prövningar som andra tvingats till. Jag kommer i denna bok bara beskriva sådan marknadsföring som har lyckats.

Boken innehåller många olika marknadsföringsmetoder. Jag har valt att beskriva en i taget men självklart får du det bästa resultatet när du kombinerar samtliga de metoder du själv väljer att använda dig av.

I Steg I beskrivs varför du bör ha flera hemsidor och varför och hur du bör publicera dig på YouTube, Instagram, SlideShare m.m. Korsmarknadsföring går ut på att du länkar fram och tillbaka mellan dessa olika medier.

Steg II handlar om vikten av att du skriver artiklar, gästbloggar, ger ut egna e-böcker m.m. När du valt vad du vill satsa på bland dessa olika möjligheter så bör du se till att du länkar till de verktyg du plockade upp i Steg I.

I steg III och IV går jag bl.a. igenom e-brev, bloggar och hur du kan marknadsföra effektivt genom sociala medier. Samma där - välj de metoder som passar dig och din verksamhet och när du kommit igång, se till att du länkar fram och tillbaka till de metoder du valt tidigare.

Som om inte det vore nog? I Steg V får du ytterligare ca 40 sätt att marknadsföra dig och ditt företag på som är gratis. Välj de bästa för dig, pröva dem, kör för fullt och glöm inte att kombinera dem med de du tidigare valt.

Boken handlar om marknadsföring för både varor och tjänster. Jag använder mig av begreppet ”produkter” som ett samlings-begrepp för båda dessa.

 

Utgåvor

Board book
Förlag: Tipsförlaget/Stocksunds Arkitekt-Bygg HB
Lagerstatus: Finns i lager
Utgivningsdatum: 20141124
9789198030846

Bok: 247685

Anmäl textfel

Utgivning

Skaffa jobb genom sociala medier - 39 praktiska råd

av Holger Wästlund
Skaffa jobb genom sociala medier – 29 praktiska råd I denna bok b...
Häftad, Finns i lager, 118 kr

Starta eget företag snabbt och lönsamt

av Holger Wästlund
Bästa sättet att starta företag – snabbt och lönsamt I boken besk...
Häftad, Finns i lager, 125 kr

Starta och driv ditt eget städföretag

av Holger Wästlund
I denna bok beskrivs i 12 steg hur du kan starta och driva ett st...

Bli professionell managementkonsult : 250 tips för managementkonsulter och andra konsulter

av Holger Wästlund
Bli professionell managementkonsult - 250 tips för managementkons...
Board book, Finns i lager, 224 kr

Bli professionell festfixare : jobba med events, möten och upplevelser

av Holger Wästlund
Bli professionell festfixare – Jobba med events, möten och upplev...
Häftad, Finns i lager, 217 kr

Bli inredare : så skapar du din drömkarriär steg för steg

av Holger Wästlund
Bli inredare - så skapar du din drömkarriär steg för steg I denn...
Häftad, Finns i lager, 134 kr

Så får du ditt drömkök till lägsta kostnad

av Holger Wästlund
I boken beskrivs hur du får ditt drömkök till lägsta kostnad i 4 ...

Sök bok/författare/artikel


Om LitteraturMagazinet

LitteraturMagazinet – Sveriges största litterära magasin är en redaktionell nättidskrift som hade premiär i januari 2012. Vi bevakar litteratur med författarintervjuer, recensioner, krönikor och debatt. Följ oss på Facebook, Twitter och prenumerera på vårt nyhetsbrev!
Läs mer om LitteraturMagazinet

Aktuella recensioner

En mörk anklagelseskrift

Recension: En annan Doktor Glas av Malin Lindroth

Inte den bladvändare jag väntat mig

Recension: Rädslans labyrint av Anna Jansson

En episk släktsaga

Recension: Sveasagorna av Linus de Faire

En i bästa mening realistisk roman

Recension: Pizzeria Roma av Elin Persson

Nu framträder de ömmaste orden

Recension: Förbindelsen : Marie-Antoinette och Axel von Fersen av Kristina Ekero Eriksson

Ett viktigt vittnesmål

Recension: Bortgift mot min vilja av Hanna Saadi

Spännande som en thriller

Recension: Sanning, lögn och konsekvens av Maria Adolfsson

Bläddervänligt om världens hästraser

Recension: Fakta om hästar och ponnyer : Lär dig allt om världens hästraser av Kritika Gupta

Zelenskyj och den ryska propagandan

Recension: Spelaren : Volodymyr Zelenskyj och kriget i Ukraina av Simon Shuster

Kan vi lära av historien?

Recension: En tid för krig : Europas väg mot storkonflikt 1939 och 2022 av Wilhelm Agrell
Glansholms Bokhandel & Antikvariat
Kundtjänst, vardagar 9-16: 070-692 50 50
LitteraturMagazinet
Redaktör: Sandra Sandström
Ansvarig utgivare: Linus Glansholm
Teknik: Framkant Media AB
Annonsera:  Framkant Media AB
Webbplatsen ligger i Framkantoch drivs av SpaceLoops CMS v.0.4.2