Söker du efter "Kompetens som konkurrensfördel" av Jörgen Hansson? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.
Kompetens som konkurrensfördel
Av Jörgen Hansson

Bok- presentation: |
Kompetens som konkurrensfördel |
Författar- presentation: |
Jörgen Hansson |
![]() |
Jörgen Hansson presenterar här en formel som är till hjälp i arbetet med att höja ett företags kompetens. Valet mellan att forma, matcha, utmana eller köpa kompetens är kärnan i detta arbete, och hur det går till beskrivs med många exempel. Det gäller att öka företagets förmåga att attrahera medarbetare med rätt kompetens och att skapa förutsättningar som gör att medarbetare vill och får tillfälle att satsa sitt engagemang och sin kompetens.
Boken visar också hur de olika aktörerna – chefer, medarbetare och personalspecialister – kan agera för att utveckla och genomföra en kompetensstrategi som ökar företagets konkurrenskraft.
Utgåvor
Jörgen Hansson presenterar här en formel som är till hjälp i arbetet med att höja ett företags kompetens. Valet mellan att forma, matcha, utmana eller köpa kompetens är kärnan i detta arbete, och hur det går till beskrivs med många exempel. Det gäller att öka företagets förmåga att attrahera medarbetare med rätt kompetens och att skapa förutsättningar som gör att medarbetare vill och får tillfälle att satsa sitt engagemang och sin kompetens.
Boken visar också hur de olika aktörerna - chefer, medarbetare och personalspecialister - kan agera för att utveckla och genomföra en kompetensstrategi som ökar företagets konkurrenskraft.
Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Jörgen Hansson presenterar här en formel som är till hjälp i arbetet med att höja ett företags kompetens. Valet mellan att forma, matcha, utmana eller köpa kompetens är kärnan i detta arbete, och hur det går till beskrivs med många exempel. Det gäller att öka företagets förmåga att attrahera medarbetare med rätt kompetens och att skapa förutsättningar som gör att medarbetare vill och får tillfälle att satsa sitt engagemang och sin kompetens.
Boken visar också hur de olika aktörerna - chefer, medarbetare och personalspecialister - kan agera för att utveckla och genomföra en kompetensstrategi som ökar företagets konkurrenskraft.
Jörgen Hansson presenterar här en formel som är till hjälp i arbetet med att höja ett företags kompetens. Valet mellan att forma, matcha, utmana eller köpa kompetens är kärnan i detta arbete, och hur det går till beskrivs med många exempel. Det gäller att öka företagets förmåga att attrahera medarbetare med rätt kompetens och att skapa förutsättningar som gör att medarbetare vill och får tillfälle att satsa sitt engagemang och sin kompetens.
Boken visar också hur de olika aktörerna - chefer, medarbetare och personalspecialister - kan agera för att utveckla och genomföra en kompetensstrategi som ökar företagets konkurrenskraft.
Kompetens som konkurrensfördel ges numera ut av Studentlitteratur AB. Denna fjärde upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den tredje upplagan.
Medarbetares kompetens och engagemang ger konkurrensfördelar som är svåra eller till och med omöjliga att imitera. Konkurrenskraft handlar därför mer om att få utväxling på kompetens än på kapital. En unik, företagsspecifik formel för kompetensutveckling skapar uthållig lönsamhet, ger produkter och tjänster en svårkopierad kvalitet och utvecklar nya kundvärden. I Kompetens som konkurrensfördel beskrivs hur en sådan formel tas fram för att stötta och utveckla företagets konkurrenskraft. Valet mellan att forma, matcha, utmana eller köpa kompetens löper som en röd tråd genom boken och beskrivs med många exempel. Kärnan i en kompetensstrategi är förmågan att skapa förutsättningar som gör att medarbetare vill och får tillfälle att utveckla sin kompetens. Olika former för lärande och kompetensutveckling presenteras och diskuteras. Boken tar också upp de olika aktörerna – chefer, medarbetare och personalspecialister – och deras roller i detta arbete. Boken är skriven för alla som är delaktiga i utveckling och genomförande av affärsstrategier och kompetensstrategier, från styrelseledamöter, företagsledningar, chefer och medarbetare till specialister och konsulter i personalarbete och kompetensutveckling. Den vänder sig också till stuerande på universitet, högskolor och andra utbildningslinjer. Kompetens som konkurrensfördel ges numera ut av Studentlitteratur AB. Denna fjärde upplaga innehåller dock inga förändringar av innehållet jämfört med den tredje upplagan.
Bok: 6939
Anmäl textfel