Söker du efter "Svart flicka, vit flicka / Lättläst" av Joyce Carol Oates? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.
Svart flicka, vit flicka / Lättläst
Av Joyce Carol Oates
|
Bok- presentation: |
Svart flicka, vit flicka / Lättläst |
|
Författar- presentation: |
Joyce Carol Oates |
|
|
| Översättare: | Cecilia Davidsson |
Svart flicka Vit flicka
Genna är vit, Minette är svart. De delar rum på studenthemmet. Men vänner blir de aldrig, trots att Genna gör allt för att komma nära Minette.
Minette utsätts för rasistiska hot. På skolan är man chockad över vad som händer. Men Genna börjar snart misstänka att allt inte är som det ser ut att vara. Ändå låter hon allt ske, det som till slut leder fram till katastrofen.
Varje dag sedan dess har Genna tänkt på Minette. Hon var den som kunde ha räddat sin rumskamrat, ändå gjorde hon det inte.
Femton år senare försöker Genna få fram sanningen.
Cecilia Davidsson har återberättat Joyce Carol Oates roman Svart flicka Vit flicka till lättläst.
Utgåvor
Bok: 130502
Anmäl textfel
Joyce Carol Oates
Joyce Carol Oates har varit en av vår tids mest produktiva och tillika hyllade författare. Hon har producerat både romaner, noveller, pjäser och lyrik. Hon har sedan många år tillbaka varit en permanent förhandstippad kandidat till Nobelpriset i Litteratur.

