![]() Konsumenten i centrum : ett framtida konsumentstöd : betänkande. SOU 2012:43 - Häftad
Finns i lager,
142 kr
|
Konsumenten i centrum : ett framtida konsumentstöd : betänkande. SOU 2012:43
Av Justitiedepartementet

Bok- presentation: |
Konsumenten i centrum : ett framtida konsumentstöd : betänkande. SOU 2012:43 |
Författar- presentation: |
Justitiedepartementet |
Häftad
Finns i lager,
142 kr
|
Information där konsumenten finns - på webben!
Föreslår en ny struktur av konsumentstödet som är anpassad till konsumenternas sökbeteende.
Det bör inrättas en informationstjänst som ska vara tillgänglig i ett allmänt nätverk där samtliga ansvariga myndigheter finns representerade. Konsumentverket föreslås bli samordningsmyndighet. I ansvaret ingår även att träffa avtal med andra aktörer än myndigheter, som bör finnas tillgängliga i den allmänna informationstjänsten. Detta gäller t.ex konsumentbyråer, kommuner och privata organisationer.
Utgåvor
Information där konsumenten finns - på webben!
Föreslår en ny struktur av konsumentstödet som är anpassad till konsumenternas sökbeteende, huvudsakligen på internet.
Utredningen om framtidens stöd till konsumenter har haft i uppdrag att se över det befintliga stödet till konsumenter i form av information och vägledning när det gäller såväl rättigheter och skyldigheter som val av produkter på konsumentmarknaderna, val av offentligt finansierade tjänster och val av produkter med hänsyn till etiska och miljörelaterade aspekter.
Bok: 196321
Anmäl textfel