Glansholms Bokhandel & Antikvariat 

Söker du efter "Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet" av Katarina Weiner Thordarson? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.

 Information från förlaget 

Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet

Av Katarina Weiner Thordarson

Bok-
presentation:
Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet
Författar-
presentation:
Katarina Weiner Thordarson
Originaltitel: Professionellt bemötande: Möta kunder i offentlig verksamhet
Redaktör: Judit Lucács

Bemötande kan vara lätt och det kan vara svårt – riktigt svårt. En bidragande faktor till det senare är att dagens kunder i offentliga verksamheter ställer krav och kan ha ett stort fokus på sina rättigheter. De accepterar i allmänhet inte ett inkorrekt bemötande. Men deras krav och förväntan kan ibland gå utöver vad som är rimligt. Det kan resultera i att offentligt anställda utsätts för obehagliga situationer, vilket i sin tur påverkar deras sätt och möjlighet att möta kunden.

Den här boken vill förmedla metoder och verktyg som kan vara användbara och komma till nytta i vardagens bemötande. Ytterligare ett syfte är att uppmärksamma vikten av att verkligen använda de värdegrundsdokument som tas fram i många organisationer. Det är i beteendet som bemötandet visar sig, vare sig det är bra eller dåligt. Ett bra internt arbetsklimat påverkar det externa bemötandet, och tvärtom.

Denna andra upplaga är utökad med flera autentiska exempel och bemötandeverktyg. Till boken hör tre spel i bemötande som kan användas i företagets eller organisationens utvecklingsarbete.

Författaren Katarina Weiner Thordarson har mångårig praktisk erfarenhet av bemötande i offentlig verksamhet. Hon driver ett utbildningsföretag som är specialiserat på just bemötande, och träffar mängder av offentliganställda som varje dag möter kunder.

Utgåvor

Pocket
Förlag: SKL Kommentus
Lagerstatus: Definitivt slut

Offentligt anställda får sällan uppskattning eller utmärkelser för sina insatser, i stället tas det för givet att de ska ge utan att få något tillbaka. Deras kunder/klienter/besökare är väl medvetna om sina rättigheter, och accepterar inte inkorrekt bemötande. Men deras krav och förväntan kan ibland gå utöver vad som är rimligt. Det kan resultera i att offentligt anställda hamnar i svåra situationer, vilket påverkar deras sätt och möjlighet att möta kunden.

Den här boken vill förmedla metoder och verktyg som kan vara användbara och komma till nytta i vardagens bemötande. Ytterligare ett syfte är att uppmärksamma vikten av att verkligen använda de värdegrundsdokument som tas fram i många organisationer. Det är i beteendet som bemötandet visar sig, vare sig det är bra eller dåligt. Ett bra internt arbetsklimat påverkar det externa bemötandet, och tvärtom.

Till denna bok hör ett spel i bemötande som kan användas i företagets eller organisationens utvecklingsarbete. Spelet ges ut under 2009.

Utgivningsdatum: 20090530
9789173452120

Danskt band
Förlag: SKL Kommentus Media
Lagerstatus: Spärrad

Den här boken förmedlar metoder och verktyg som kan vara användbara och komma till nytta i vardagens bemötande. Denna andra upplaga är utökad med flera autentiska exempel och bemötandeverktyg. Till boken hör tre spel i bemötande som kan användas i företagets eller organisationens utvecklingsarbete.

Utgivningsdatum: 20111102
9789173452632

Häftad
Förlag: Komlitt
Lagerstatus: Definitivt slut

Denna tredje upplaga är utökad med flera exempel från verkligheten och innehåller verktyg för bemötande.

Bemötande kan vara lätt och det kan vara svårt - riktigt svårt. Kunder i offentliga verksamheter ställer krav och kan ha ett stort fokus på sina rättigheter. De accepterar i allmänhet inte ett inkorrekt bemötande. Men deras krav och förväntan kan ibland gå utöver vad som är rimligt. Det kan resultera i att offentligt anställda utsätts för obehagliga situationer, vilket i sin tur påverkar deras sätt och möjlighet att möta kunden.

Denna tredje upplaga är utökad med flera exempel från verkligheten och innehåller verktyg för bemötande.

Bemötande kan vara lätt och det kan vara svårt - riktigt svårt. Kunder i offentliga verksamheter ställer krav och kan ha ett stort fokus på sina rättigheter. De accepterar i allmänhet inte ett inkorrekt bemötande. Men deras krav och förväntan kan ibland gå utöver vad som är rimligt. Det kan resultera i att offentligt anställda utsätts för obehagliga situationer, vilket i sin tur påverkar deras sätt och möjlighet att möta kunden.

Den här boken förmedlar metoder och verktyg som kan vara användbara och komma till nytta i vardagens bemötande. Ytterligare ett syfte är att uppmärksamma vikten av att verkligen använda de värdegrundsdokument som tas fram i många organisationer. Det är i beteendet som bemötandet visar sig, vare sig det är bra eller dåligt. Ett bra internt arbetsklimat påverkar det externa bemötandet, och tvärtom.

Till boken hör tre spel i bemötande som kan användas i företagets eller organisationens utvecklingsarbete med just bemötande.

Utgivningsdatum: 20140303
9789172511316

Bok: 234646

Anmäl textfel

Utgivning

Professionellt bemötande : möta kunder i offentlig verksamhet

av Katarina Weiner Thordarson
Offentligt anställda får sällan uppskattning eller utmärkelser fö...

Bemötandespelet 3

av Katarina Weiner Thordarson
Spel, Finns i lager, 2387 kr

Bemötandespelet 2

av Katarina Weiner Thordarson
Spel, Finns i lager, 2625 kr

Bemötandespelet 1

av Katarina Weiner Thordarson
Spel, Finns i lager, 2625 kr

Svåra samtal : goda råd från erfarna samtalsledare

av Katarina Weiner Thordarson
Goda råd från erfarna samtalsledare. I boken får du en introdukti...
Danskt band, Finns i lager, 343 kr

Styra samtal - Exec - samtalsmetodik för chefer

av Katarina Weiner Thordarson
I den här boken får du kunskap om användbara tekniker och konkret...

Sök bok/författare/artikel


Om LitteraturMagazinet

LitteraturMagazinet – Sveriges största litterära magasin är en redaktionell nättidskrift som hade premiär i januari 2012. Vi bevakar litteratur med författarintervjuer, recensioner, krönikor och debatt. Följ oss på Facebook, Twitter och prenumerera på vårt nyhetsbrev!
Läs mer om LitteraturMagazinet

Aktuella recensioner

Avslutande delen av en hyllad vikingaserie

Recension: Spjutdansare av Agneta Arnesson Westerdahl

En mörk anklagelseskrift

Recension: En annan Doktor Glas av Malin Lindroth

Inte den bladvändare jag väntat mig

Recension: Rädslans labyrint av Anna Jansson

En episk släktsaga

Recension: Sveasagorna av Linus de Faire

En i bästa mening realistisk roman

Recension: Pizzeria Roma av Elin Persson

Nu framträder de ömmaste orden

Recension: Förbindelsen : Marie-Antoinette och Axel von Fersen av Kristina Ekero Eriksson

Ett viktigt vittnesmål

Recension: Bortgift mot min vilja av Hanna Saadi

Spännande som en thriller

Recension: Sanning, lögn och konsekvens av Maria Adolfsson

Bläddervänligt om världens hästraser

Recension: Fakta om hästar och ponnyer : Lär dig allt om världens hästraser av Kritika Gupta

Zelenskyj och den ryska propagandan

Recension: Spelaren : Volodymyr Zelenskyj och kriget i Ukraina av Simon Shuster
Glansholms Bokhandel & Antikvariat
Kundtjänst, vardagar 9-16: 070-692 50 50
LitteraturMagazinet
Redaktör: Sandra Sandström
Ansvarig utgivare: Linus Glansholm
Teknik: Framkant Media AB
Annonsera:  Framkant Media AB
Webbplatsen ligger i Framkantoch drivs av SpaceLoops CMS v.0.4.2