Söker du efter "Frankenstein / Lättläst" av Mary Shelley? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.
Frankenstein / Lättläst
Av Mary Shelley
|
Bok- presentation: |
Frankenstein / Lättläst |
|
Författar- presentation: |
Mary Shelley |
|
|
| Översättare: | Gerd Karin Nordlund |
Frankenstein
Mitt namn är Frankenstein. En dag kom jag på hemligheten. Jag kunde skapa en människa.
Det tog all min tid, men en mörk natt var jag färdig. En förskräcklig syn mötte mig. Jag hade skapat ett monster.
Jag vill berätta om all ondska och olycka mitt monster förde med sig.
Denna berättelse om Frankenstein är bearbetad till lättläst svenska av Gerd Karin Nordlund och illustrerad av Eva Ede.
Ny utgåva i storpocketformat.
Utgåvor
Bok: 130373
Anmäl textfel

