Söker du efter "Förvandlingen / Lättläst" av Franz Kafka? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.
Förvandlingen / Lättläst
Av Franz Kafka
|
Bok- presentation: |
Förvandlingen / Lättläst |
|
Författar- presentation: |
Franz Kafka |
|
|
| ovrigt: | Malin Lindroth |
Förvandlingen
När Gregor Samsa vaknar upp en morgon är han förvandlad. Han har sovit oroligt hela natten och drömt märkliga drömmar. När det ljusnar utanför fönstret är Gregor inte människa längre. Han har förvandlats till en stor insekt, en skalbagge. Men han tänker fortfarande som en människa.
Gregor Samsa arbetar som handelsresande och hans föräldrar och syster lever på hans lön. De blir oroliga hur de nu ska klara sig. De ser på den äckliga skalbaggen med avsky. Den enda som tycker lite synd om Gregor är hans syster Greta som ger honom mat två gånger om dagen.
Hur ska det gå? Kan Gregor överleva?
Franz Kafkas berättelse har kallats världsliteraturens bästa novell. Malin Lindroth har återberättat denna klassiker till lättläst.
Utgåvor
Förvandlingen
När Gregor Samsa vaknar upp en morgon är han förvandlad. Han har sovit oroligt hela natten och drömt märkliga drömmar. När det ljusnar utanför fönstret är Gregor inte människa längre. Han har förvandlats till en stor insekt, en skalbagge. Men han tänker fortfarande som en människa.
Hans familj ser på den äckliga skalbaggen med avsky. Den enda som tycker lite synd om Gregor är hans syster Greta som ger honom mat två gånger om dagen.
Hur ska det gå? Kan Gregor överleva?
Franz Kafkas berättelse har kallats världsliteraturens bästa novell. Malin Lindroth har återberättat denna klassiker till lättläst.
Bok: 130499
Anmäl textfel
Franz Kafka
Kafka var en visionär inom fiktion och beskrev i förväg den oro som kom av förändringar i samhället under 1900-talet. Det finns de som hävdar att Kafka ansåg att världen var absurd och ogripbar, vilket också skulle återspeglas i hans författarskap. Andra menar dock att han helt enkelt använde nya tekniker och metaforer när han skrev.

