
Söker du efter "Hugget och sprickan / Lättläst" av Henning Mankell? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.
Hugget och sprickan / Lättläst
Av Henning Mankell

Bok- presentation: |
Hugget och sprickan / Lättläst |
Författar- presentation: |
Henning Mankell |
![]() |
Henning Mankell har skrivit många böcker om kriminalpolisen Kurt Wallander. De två berättelserna Hugget & Sprickan ingår i boken Pyramiden.
Kurt Wallander trivs inte med att patrullera på Malmös gator. Han vill arbeta som kriminalpolis. En dag hittar Wallander sin granne skjuten. Wallander får äntligen prova på att jobba som kriminalare.
Vad håller på att hända i Sverige? undrar Wallander i berättelsen Sprickan. Han tycker att våldet har ökat och blivit råare.
Utgåvor
Kurt Wallander trivs inte med att patrullera
på Malmös gator. Han vill arbeta som kriminalpolis.
En dag hittar Wallander sin granne skjuten.
Wallander får äntligen prova på att jobba
som kriminalare.
Vad håller på att hända i Sverige?
Det undrar Wallander i berättelsen Sprickan.
Han tycker att våldet har ökat och blivit råare.
Bok: 170217
Anmäl textfel