Marknadsföring i nya media - marknadsföring i kubik av Micael Dahlen - LitteraturMagazinet

 Glansholms Bokhandel & Antikvariat 

Söker du efter "Marknadsföring i nya media - marknadsföring i kubik" av Micael Dahlen? Du kan sluta leta. Våra experter i antikvariat hjälper dig eftersöka boken - utan extra kostnad - och den levereras direkt hem i brevlådan.

 Information från förlaget 

Marknadsföring i nya media - marknadsföring i kubik

Av Micael Dahlen

Bok-
presentation:
Marknadsföring i nya media - marknadsföring i kubik
Författar-
presentation:
Micael Dahlen

Den här boken förser dig inte bara med nya kunskaper, utan lär också ut ett nytt sätt att tänka. Det bygger på en förståelse av hur vi människor fungerar och på ett tänkande i termer av likheter och olikheter, för att åstadkomma naturligare, smartare och mer marknadsföring - marknadsföring i kubik.

Läs mer
Marknadsföring i nya media utgår från människan i det nya medielandskapet. Den beskriver hur olika köp-processer ser ut och därefter hur budskap och mediaval ska anpassas efter dessa och efter olika varors och tjänsters karaktär och status. Hur skiljer sig t ex marknadsföring på Internet av en högengagemangs-produkt som en bil från den av en lågengagemangs-produkt som choklad? Och hur ska man hantera olika varumärken?
Författaren går igenom alla möjligheter till marknadsföring på nätet och visar på vad som lämpar sig bäst för vilken vara eller tjänst, och till vilken kund. Även effektiva sätt att arbeta med mejl och mobiltelefon presenteras.

Boken bygger på gedigen forskning och sammanfogar teori och kunskap med konkreta exempel och hand-fasta råd. När du lägger den ifrån dig kommer du se på marknadsföring med nya ögon och besitta kunskaper som går att omsätta i handling. Bokens tankesätt möjliggör nyskapande marknadsföring i både nya och traditionella media.

Micael Dahlén är expert på nya media. Han är doktor i och utbildningsansvarig för marknadskommunikation vid Handelshögskolan i Stockholm.

Utgåvor

Övrigt
Förlag: Liber
Lagerstatus: Definitivt slut

Den här boken förser dig inte bara med nya kunskaper, utan lär också ut ett nytt sätt att tänka. Det bygger på en förståelse av hur vi människor fungerar och på ett tänkande i termer av likheter och olikheter, för att åstadkomma naturligare, smartare och mer marknadsföring - marknadsföring i kubik.

Utgivningsdatum: 20020327
9789147064007

Bok: 116019

Anmäl textfel

Utgivning

Kaosologi

av Micael Dahlen
Inbunden, Finns i lager, 280 kr
Pocket, Finns i lager, 73 kr

Livet på Mars

av Micael Dahlen
Sveriges roligaste professor är tillbaka! Efter den bästsäljande ...
Inbunden, Finns i lager, 280 kr
Pocket, Finns i lager, 69 kr

Monster

av Micael Dahlen
Mördare gör människor intresserade, blir kändisar, får beundrarbrev och möjligheter att tjäna en förmögenhet. Men varifrån kommer detta intresse för mord? Micael Dahlén har rest över tre kontinenter för att finna svaren på sina frågor.

Nextopia : livet, lyckan och pengarna i förväntningssamhället

av Micael Dahlen
I Förväntningssamhället finns det gott om möjligheter för att bli...
Pocket, Finns i lager, 62 kr
Häftad, Finns i lager, 278 kr

Marknadsförarens nya regelbok - Varumärken, reklam och media i nytt ljus

av Micael Dahlen
Är det verkligen bra att ha ett tydligt positionerat varumärke? H...

Marknadsföring i nya media - marknadsföring i kubik

av Micael Dahlen
Den här boken förser dig inte bara med nya kunskaper, utan lär oc...

Sök bok/författare/artikel


Om LitteraturMagazinet

LitteraturMagazinet – Sveriges största litterära magasin är en redaktionell nättidskrift som hade premiär i januari 2012. Vi bevakar litteratur med författarintervjuer, recensioner, krönikor och debatt. Följ oss på Facebook, Twitter och prenumerera på vårt nyhetsbrev!
Läs mer om LitteraturMagazinet

Aktuella recensioner

En dyster men spännande framtid

Recension: Curly Bracket. Game over av Johan Wendt

Hjärta och smärta i en diktning som berör

Recension: Nattmusik för dagsländor av Eva-Stina Byggmästar

En bok om att vara på väg

Recension: Evigheten har redan börjat av John Ortberg

Kärlek, humor och vänskap

Recension: Will Grayson, will grayson av John Green

Tydligt kvinnoled i stor dikt

Recension: Ararat av Louise Glück

En riktigt obehaglig satir

Recension: Djuren i Afrika av Erlend Loe

Med rätt att sörja

Recension: Svartstilla av Susanne Skogstad

Tunn linje mellan framgång och katastrof

Recension: Fallet av Lars Wilderäng

En bok om det obeständiga

Recension: Den tunna isen av Lena Einhorn

Kärnfullt när bok blir serie

Recension: Guldkompassen 1 av Stéphane Melchior
Glansholms Bokhandel & Antikvariat
Kundtjänst, vardagar 9-16: 070-692 50 50
LitteraturMagazinet
Redaktör: Sandra Sandström
Ansvarig utgivare: Linus Glansholm
Teknik: Framkant Media AB
Annonsera:  Framkant Media AB